Van Hoecke versterkt gebruiksgemak voor webshop en configuratoren

Geplaatst op
20 augustus 2019
Auteur
Karen

Twee jaar geleden lanceerde Van Hoecke zijn webshop voor online bestellingen van meubelbeslag. In dezelfde beweging werden de configuratoren voor LEGRABOX, TANDEMBOX(Blum) en TA’OR BOX geïntegreerd. Vandaag bestelt meer dan 90% van het cliënteel digitaal.

Voorgemonteerde lades.jpg

Uiteraard zat de invoerder van Blum en producent van TA’OR BOX niet stil; Twee jaar lang werd er input vanuit de klant gevraagd en geïntegreerd.  Vandaag is Van Hoecke klaar om een 2.0 versie op het klantenbestand los te laten. Dries Tindemans, e-marketeer bij Van Hoecke, licht toe; “Eerder bestelde lades integraal editen en kopiëren, volledige vrijheid in het meubelbeslag dat al dan niet meegeleverd mag worden en ook wanneer en waar die levering mag plaatsvinden.

Dankzij het nieuwe ERP-systeem kunnen we een accurater beeld geven van wanneer klanten een bestelling kunnen ontvangen, afhankelijk van de beschikbare stock en productiecapaciteit. Ze kunnen dan steeds inschatten wanneer ze moeten bestellen om de goederen optimaal geleverd te krijgen.”

VH app.jpg

In het najaar van 2019 lanceert Van Hoecke nóg een configurator om zonder moeite een perfect passende lade-indeling (Orgalux) te kiezen. Zo wordt de explosie aan varianten, specifiek op het bestelde lade-type afgestemd. Alle complexiteit eruit. “De meest gehoorde opmerking bij Orgalux was dat er te veel keuze was, dus we maken het onze klanten nu heel eenvoudig”, vult Dries aan.

De integratie met de Van Hoecke app (scannen van etiketten van Blum-producten en bijbestellen van reeds gemonteerde lades) werd eveneens helemaal op punt gezet en werd met veel bijval onthaald.

Tenslotte zijn er twee nieuwe veelgevraagde features straks klaar voor uitrol op het e-commerce platform van Van Hoecke; ”De eerste nieuwigheid is dat klanten straks via het dashboard gebruik kunnen maken van een nieuwe Business Intelligence tool. Op die manier hebben ze volledige vrijheid over hun eigen data. De tweede, en daar zijn we heel fier op, is dat onze systemen nu ook een bestelling automatisch gaan valideren, zonder menselijke tussenkomst. Ontbrekende onderdelen en foutenmarges worden nu definitief uitgesloten”.